TÜRKSÜZ ANAYASANIN NİHAİ HEDEFİ, FEDERAL DEVLETE GEÇİŞTİR!


Anayasa'nın 66.maddesindeki milli kimlik tanımı, etnik ayrıştırmadan uzak hukuki bir tanımdır. Yeni anayasa yapma hazırlık sürecinde en fazla tartışılan konuların başında,”MİLLİ KİMLİK” gelmektedir.Esasen yeni bir devlet kurmadığımıza göre; “Yeni Anayasa” ifadesi de artık YENİ BİR DÖNEMİN başlatılmak istenildiğini göstermektedir. Halen yürürlükteki 1982 Anayasası’nın 66.maddesi: “ Türk devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür.” Şimdi bu tanımda ki ifadeyi ırkçılık olarak addedenler ve tanımda ki Türk kavramını,hukuki ve sosyolojik anlamı dışına taşıyarak, güya etniklik vurgusuna önem atfedenlerin amaçları başkadır. Zikredilen tanımdaki hukuki ve sosyolojik vurgunun dışına çıkılarak,etnik kültürün oluşumuna hizmet eden ve milletleşme sürecini başlatan kavramların,KİMLİK tanımında;inşai unsurlar olarak sıralanması IRKÇI BİR TANIM olur. Dil,din, mezhep, coğrafya birliği,kaderde ve kıvançta ortaklık,müşterek tarih birliği gibi unsurlara dayalı bir kimlik tanımı,hukuki olmaktan çıkarak; IRKÇI BİR HÜVİYET TANIMINA BÜRÜNÜR... Anayasa’nın 66.maddesinde ki bu tanım tamamen hukuki ve sosyolojik unsurları barındıran ve her türlü etnik ve dini ayrıştırmayı da bertaraf eden bir hukuki tanım olmasına rağmen;bu tanımdan rahatsız olanların gerçekte asıl sorunları,kendi anlayışları içerisinde ki ırkçı bir tanımı ortak bünyeye sokarak ötekileşmenin yol haritasını belirlemektir.

Bu yapılabildiği taktirde,her türlü farklılık ayrıştırılacak,birlikte yaşama arzu ve içgüdüsü büyük yara alarak,bütünün içerisinden çıkarılacak parçacıklara kutsallık atfedilecek, toplum ayrıştırılacak ve bölünecektir. Bölücü ırkçıların şuur altında yatan istek ve iç güdüleri budur. Bu anlayışta olanlara göre:
1)Anayasa’da kimliğe vurgu yapan hiçbir madde bulunmasın. Kısaca anayasa,renksiz,hüviyetsiz,kişiliksiz ve kimliksiz olsun. Bu mümkün müdür? Böyle bir anayasa dünya’nın hangi ülkesinde ve kaç anayasa’da vardır. Millet için anayasa yapacaksın,fakat o anayasa’da milletin ismi ve hüviyeti olmayacak!?.Eğer bir millet yoksa,o milletin anayasası da yoktur.İçinde milleti ve kimliği olmayan bir millete hangi anayasa’yı yapacaksın ve kimin için yapacaksın? Anayasalar bir milletin var olma belgeleridir.Birlikte yaşama iradelerini ve bunun işleyiş kurallarını ihtiva eden, hukuki normlar bütünüdür. Toplumun geleceğinin işleyiş kurallarını içinde barındıran,her türlü kanunlar üstü uyulması gereken milli mutabakat belgeleridir. Milletin kimliğini, anayasa’dan çıkarırsan, KİMLİKSİZ milletin anayasaya da ihtiyacı yoktur... 2)Yerli iş birlikçilerin,dış dayatmacıların ve MİKRO IRKÇI DA diyebileceğimiz bölücü ve AZINLIK IRKÇILARI’NIN; anayasa’dan talep ettikleri bir diğer husus da şudur: Anayasa’dan TÜRK KAVRAMI KALDIRILSIN,yerine TÜRKİYELİLİK İBARESİ getirilsin.
Kısaca,Türkiye topraklarında yaşayan her vatandaş “TÜRKİYELİ “ kimliğinde tanınsın. Bu durum,coğrafi bir tasniftir.Asla kimliği ifade etmez.”Nerelisin ya da nerede yaşıyorsun?...” sorularının cevabıdır. Halbuki,bu gün buralı olan veya orada yaşayan yarın bir başka yerde yaşayabilir.Coğrafi konuma dayalı kimlik üretme,coğrafi sınırların değişmesi durumunda,egemenliğin dolayısıyla kimliğin de devredilmesi gerektiren süreci başlatır. Kimlik bir milletin,tarih sürecinden imbik imbik süzülüp,ortak irade de vücut bulup,kaderde ve kıvançta aynı duyguları paylaşan ve millet oluşumuna hizmet eden sosyal değerlerde bütünleşen unsurlardan oluşan bir değer yargısıdır. Kabullenmedir.O isimle var olmadır.Kısaca milletin oluşumuna hizmet eden KÜLTÜREL DEĞERLERİN ortak adı kimliktir. İşte TÜRK MİLLETİ DE, bu ortak değerleri üreten ve yaşayan milletin adıdır. Eğer; “ belli bir toprakta yaşayan,vatandaşlar o milletin adıdır..” denecek olursa bu tanım günümüzde ve modern sosyolojide de,milletin kimlik tanımı olmasından uzaktır. Bu kıstas ölçü alınırsa,her kabilenin,her aşiretin,her cemaatin,..ayrı ayrı bir kimliği olmalıdır.O zaman dini ve etnik unsurlarla tanımlanan,kabileci ve ırkçı tanım söz konusu olur. Böyle bir tanımın,sosyolojide ve hukuk’ta yeri yoktur.Dünya milletlerinde de buna benzer tanım itibar görmediği için yoktur... 3)Bölücülerin dayatmak istedikleri asıl husus şudur.
“..Türkiye Cumhuriyeti’ni Türkler ve Kürtler birlikte kurmuş olduklarından,anayasa’da Kürt tanımı da yer almalıdır..” O halde sormak gerekir? Madem ki, Türk adı bir etnikçiliktir de; Kürt ifadesi ne olmaktadır?.. Bu bir etnisite’yi dışa vurmak değil midir? Anayasa’da “ TÜRK KİMLİĞİNİ” kabul etmeyip,”KÜRT KİMLİĞİNE” sahip olmayı kabul edenlerin; şuur altında ki istekleri,Türk Milleti’nin içinden yeni kurucu başka bir millet inşa etmektir.Tüm çalışmalar buna yöneliktir. YENİ ANAYASA ile,Türkiye tanınmaz hale getirilmek ve dönüştürülmek istenmektedir.İşin adını doğru koymak gerekirse,ASKERİ DARBE ANAYASASIN’DAN ŞİKAYETÇİ OLANLAR,SİVİL DARBE ANAYASASI’NI bu millete dayatmak istemektedirler...
Kürt vatandaşlarımız bu dayatmanın bir unsuru olarak gündemde tutulmaktadır.Kürtler değil,Kürtçe ve Kürtçüler ülkemize karşı bir silah olarak,milletimizin önünü kesmek isteyenler tarafından kullanılmaktadır. Anayasa’da ETNİK VURGU VEYA İDEOLOJİ OLMASINMIŞ...Türk bu ülkede,bütünüyle bir milletin adıdır.Buna karşı çıkanlar KÜRT IRKÇILIĞI ve TÜRK’E karşı ırkçılık yapmaktadırlar.Gayeleri; ülkemizin bölünmez bütünlük temel prensibinin halelder etmektir.
Ülkemizde bu güne kadar farklılıklar ne dışlanmıştır ne de ayrıma tabi tutulmuştur.Teröre ve etnik ayrımcılığa teslim olarak hazırlanacak bir anayasa,milli birlik ve bütünlüğümüzü tartışmaya açacaktır. Anayasa’nın 66. maddesinde ki vatandaşlık tanımı, bağlayıcı ve kucaklayıcı hukuki ve sosyolojik bir tanımdır. Herhangi bir guruba karşı geliştirilen ya da ötekine karşı var olan fikri ve siyasi bir kavram da değildir.Kendi geleceğini sahiplenme mefküresinin bir ürünüdür. Bunun dışında ki kimlik tanımı dayatmaları,milletimizi bölmeye ve ufalamaya yönelik,küresel siyaset bezirganlarının ideolojisidir.Temel amacı TÜRK ve TÜRKLÜK kavramını itibarsızlaştırmak,etnik kavram statüsüne sokarak,ALT KİMLİK oluşturmaktır.
Ayrıştırıcılık diline yaslanarak,yeni anayasa yapılmak istenilmesi bu milletin tarihi ve kültürel kodlarını tahrip etmeye yöneliktir ve sivil darbe anayasası olmaktan öte bir amaca hizmet etmeyeceği de kesindir. Türk kimliği, beş bin yıldan beri vardır.Adının kaldırılmak istenilmesi ile,Türk adını sileceklerini zannedenler,tarih şuurundan yoksun biçarelerdir. Tarihten Türk adını kaldırdığında geriye tarih diye bir şey kalmayacağını yabancı tarihçiler söylemektedir.

1.01.2016. ŞARKÖY
TÜRK OCAKLARI ÜMRANİYE ŞUBE BAŞKANI AV.FARUK ÜLKER